Gårdagen...

Igår em/kväll var vi hem till mina kusiner och farbror i Rödmossa. Lite familje/släkt middag blandat med avskedsträff för äldsta kusinen som nu flyttar 120 mil hemifrån till Lannavaara för att plugga ädelstenar och så (göra smycken)

Hade en väldigt trevlig kväll. Åt god mat och satt och surrade. Vi fick grillspett med klyftpotatis och taziki och beá. Hur mumsigt som helst.

Vi var dom närmaste och sen några vänner. Alldeles lagom, synd bara att älsklingen inte var med det var det enda som jag saknade.

Pappa och jag satt på hem vägen och pratade om den äldre generationen, dom är inte så piggare längre, det är kul att dom är med när vi träffas, även fast det alla gånger inte är så länge, men den lilla stunden är mycket värd för oss andra, mer än dom kan ana. För man vet inte vad som kommer hända, helt plöstsligt kan dom vara borta så man vill ta vara på tiden tillsammans med dom.

Jag små ler fortfarande åt det pappa sa till mig precis innan han skulle hoppa ur bilen.. Mm de går inte att beskriva hur skönt det var att få höra det utav honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback