Trevligt uppvaknande..

Känner mig som en gammal pensionär just nu, ont i hela kroppen och går som en skruttig

90-åring typ.

Men men så är det, att alltid träningsvärken ska vara värre andra dagen jag fattar inte, ska försöka komma ut på en promenad senare bara huvudvärken släpper.

Tråkväder, vart tog det fina vädret vägen som vi hade för några dagar sen, nu är det kallat och grått och eländigt inte alls lika roligt.

Vill ju ha värme & sol och inte en grått och trist.


Hade ett inte allt för trevligt uppvaknande imorse, gläfs låg och gnydde och vissla i mitt öra.

Tror fan att hon har svalt en visselpipa ibland som hon kan låta, men hon är allt för gå.

Så när jag väl hade slagit upp mina rådjursögon och sa god morgon till henne så kastade hon sig runt och tvättade mig i hela ansiktet.


Får se nu då om jag får jobba imorgon, skulle ju vara trevligt att få tjäna lite slantar, se om det samtalet kommer eller om den andra jobbar i alla fall, men som det lät tidigare på honom så hade ju han ingen lust att jobba sin lediga dag så då får han ju skylla sig själv.

För jag är överlycklig för dom få dagar som jag kan jobba och få in lite pengar.


Telefonförsäljare är ju ett släkte för sig!

Satt nyss och pratade med en ja i X- antal minuter.

Och han vägrar vilja inse att jag inte vill ta några ensamma beslut om detta.

Nej men då kan han skicka hem papper med information och att det inte är något bindande bla bla bla, kan ju säga att jag slutade lyssna efter hälften.

Och vi skulle spara 145kr i månanden och det är ju jätte mycket pengar.

Shit, men fatta säger jag en gång att jag inte är intresserad så är det så och att jag inte kommer ångra mig. Nej då blir man skit grining och avslutar samtalet väldigt fort.


Och nu har jag gjort voffsegull glad också, var in och handlade mat åt henne.

Kokade makaroner åt henne tidigare i morse men det dög inte, hon som annars vill ha makaroner och ketchup, om det inte är ketchup på så äter hon inte.

Nej nu ska jag slänga mig i fåtöljen bredvid turturduvorna och slöglo på tv:n och snacka lite skit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback